6.58 Lançada!! - Changelog Traduzido!!

Seguem as mudanças :

Especiais :

*Re-feito o Storm Spirit (veja detalhes abaixo)
*Re-feito Dirge (veja detalhes abaixo)
*Re-escrito muitas partes diferntes do código do jogo para melhorar a performance que ocorre tardiamente no jogo
*Adicionado um novo comando experimental -switch para mudar o slot do jogador com outro jogador ou leaver (precisa do jogador concordar, veja detalhes abaixo)

Itens :


*Blademail re-feita (veja detalhes abaixo)
*Cranium Basher re-feito (veja detalhes abaixo)
* Heart: Modificado o mecanismo de regeneração, agora da 1% de regenaração de HP passiva não cumulativos.
*Javelin: Custo aumentado de 1400 para 1500 gold e dano de 16 para 21.
*Demon Edge: Custo reduzido de 2600 para 2400 gold.
*Buriza: Custo do Recipe aumentado de 1000 para 1200 gold.
*Monkey King Bar: Aumentado o dano de 75 para 80 e a chance de 30 para 35%.
*Rapier: Agora requer somente Demon Edge e Sacred Relic e da 200 de dano ao invés de 250.
*Eul's Scepter of Divinity: Custo do Recipe reduzido de 800 para 600 gold.
*Mask of Madness: O dano amplificado é agora aplicado no fim, ao invés de durante o uso.
*Mask of Madness: Cooldown reduzido de 30 para 25 segundos.
*Diffusal Blade : Diminuido o bonus de Agility de 25 para 22.
*Diffusal Blade : O purge agora dura o mesmo em unidades não-heróis como Spirit Bear como dura em heróis (De 15 para 4 segundos)
*Sentry Wards: Área de visão amplificada em 100 de range.
*Illusion Rune: Agora criam duas imagens ao invés de uma, as imagens dão um pouco a menos de dano.

Heróis :

* Storm Spirit: Re-feito (veja detalhes abaixo)
* Dirge: Re-feito (veja detalhes abaixo)
* Venomancer: Re-trabalhado Shadow Strike (veja detalhes abaixo)
* Vengeful Spirit: Re-trabalhado Terror (veja detalhes abaixo)
* Bane: Modificado um pouco o funcionamento do Fiend's Grip (veja detalhes abaixo)
* Silencer: Curse of the Silent agora tem efeito em área.
* Necrolyte: Agora tem a magia Heartstopper ao invés da Diffusion Aura
* Windrunner: Removido a contagem de limite de ataques no Focus Fire.
* Rooftrellen: Living armor agora pode ser usado em construções.
* Bone Fletcher: Death Pact agora pode ser usado em qualquer unidade não-herói, e não somente em unidades aliadas como antigamente.
* Spirit Breaker: O status de Charge of Darkness agora é visivel ao inimigo somente quando você está mais perto do que 2500 unidades de mapa.
* Spirit Breaker: Agora tem imunidade à magia quando adquire o máximo de velocidade no Charge of Darkness
* Spirit Breaker: O bonus de dano do Empowering Haste agora aparece como +damage, visível na interface.
* Furion: Sprout can now be directly cast on yourself Sprout agora pode ser usado diretamente em você mesmo.
* Morphling: Morph agora lhe da um status de +2/4/6/8 Agility e Strenght passivo quando upado.
* Pudge: Ganho de strenght com Flesh Heap aumentado de 0.3/0.6/0.9/1.2 para 0.9/1.2/1.5/1.8
* Axe: O cooldown do Counter Helix agora tem escalas de 0.6 segundos para 0.7/0.65/0.60/0.55 (245761)
* Lucifer: Lvl? death agora tem seu dano reduzido apenas pela resistência a mágica do herói, antigamente era pela resistência à magica e armor.
* Lucifer: Reduzido o Cooldown do Doom em 20 segundos.
* Lucifer: Aumentado o alcançe do Devour de 150 para 300.
* Bloodseeker: Aumentado a strenght inicial de 18 para 23.
* Bloodseeker: Reduzido o Cooldown de Rupture de 100 para 70 segundos.
* Sven: Melhorado o Cooldown de God's Strenght, de 120 para 80 segundos.
* Enchantress: Melhorado o dano inicial em 10.
* Drow Ranger: Melhorado o Markmanship para ganho de 3 de agility a cada level.
* Viper: Cooldown do Viper Strike reduzido de 80 para 80/50/30 segundos.
* Rhasta: Aumentado a distância de uso do Mass Serpent Ward.
* Templar Assassin: Aumentado o turn rate. (não sei essa aqui)
* Huskar: Life Break agora da slow adequadamente em unidades com uminidade a magia.
* Enigma: Diminuido o dinheiro dado pelos Eidolons.
* Enigma: Reduzido o custo de mana do Midnight Pulse de 135/150/165/180 para 95/110/125/140
* Lone Druid: Aumentado a chance do Spirit Bear dar Entangle de 16 para 20% e o cooldown de 6 para 5 segundos.
* Ursa: O bonus de dano do enrage agora pode ser visto como +damage na interface.
* Pugna: Reduzido o Cooldown da magia Life Drain quando se tem Scepter, drasticamente.
* Venomancer: Aumentado a distância de uso da Plague Ward, e sua área de visão tambem.
* venomancer: O dano do Poison Sting agora é letal.
* Bane: Fiend's Grip agora acorda uma unidade que está dormindo pela magia NightMare.
* Bane: Removido a perca de vida e mecanismo de súicido do oponente quando usado o Enfeeble
* Witch Doctor: Voodoo Restoration não ativa mais a Essence Aura
* Stealth Assassin: Removido o ministun e destruição de árvores no smokescreen
* Stealth Assassin: O dano do Backstab agora é físico.
* Proudmoore: Reduzido o bônus de movimento do Captain Coco's Rum de 30% para 10%.
* Proudmoore: Ghost Ship teve seu cooldown aumentado de 100/80/60 para 100 constantemente.
* Spectre: Haunt agora acaba quando usado o Reality.
* Keeper of the Light: Redimensionado a distância de uso do Mana Leak (1200->550/700/850/1000)
* Naix: Aumentado o custo de mana do Open Wounds de 70/80/90/100 para 110 mana constantes.
* Visage: Re-balanceado Raise Revenants (5/6/7 Maxímo para 4/5/6 máximo, visão reduzida em 50%, 29/39/49 de dano para agora 40/46/52)
* Meepo: Earthbind não funciona mais em unidades com imunidade à magica.
* Meepo: Re-balanceado Poof (40/80/120/160 para 60/80/100/120)

Modos & Comandos

*Modificado o -vr (VoteRandom) para fazer com que a escolha de heróis contenham um herói de cada Intelligence/Agility/Strength/Melee/Range.
* Adicionado novo modo -mo (MeeleOnly)
* Adicionado novo modo -ro (RangeOnly
* Modificado -mr (moderandom) agora picka entre RD/SD/VR/ARAI (não sei :X)
* Adicionado um novo comando -mines para ver o tanto de minas colocadas (250362)
* Adicionado novo comando global, -mc para mostrar as estatísticas de multicast de qualquer OGre magi no mapa (194526)
* Ajustado -ha (hookaccuracy) para contar somente hooks em inimigos.

Jogabilidade & Performance.

*Re-escrito o sistema de camêras, para não mover a camêra caso você nascer quando você está controlando outra unidade em outro lugar do mapa.
*Re-escrito muitas partes diferntes do código do jogo para melhorar a performance que ocorre tardiamente no jogo
*Dramaticamente melhorada a performance durante o Epicenter.
*Desabilitado algumas manipulações de itens que eram específicas do warcraft 1.20e para rodar no 1.21 e ácima.
* Seu héroi vem selecionado automaticamente quando você revive do Aegis.
*Dramaticamente melhorada a performance durante Echoslam.
*Re-escrito Macropyre para melhorar a performance
*Re-escrito a Waveform do morphling. Agora não faz mais você perder controle
*Detalhes no efeito do Scorched Earth melhorados.
*Re-Escrito Shadow Word, fixado alguns pequenos itens de performance e fixado o icone para ser mais fiel ao real estado do efeito.
*O ícone de Rupture agora representa melhor o status.


Configuração de Replay

*Adicionado várias novas opções na visualização de replay para os adoradores do jogo (veja detalhes abaixo)
*As informações de fim de jogo do replay são dadas automaticamente alguns segundos depois que 3 jogadores saem.
*Ajustado alguns bugs com o replay quando o host sai do jogo.

Bugs

*Fixado alguns problemas involuntários no share control no modo SD
* Fixado um bug com a adição do modo e -cm.
*Fixado um bug que permitia você dar deny num herói aliádo que estava sendo healado pelo Shadow Word.
*Fixado um bug com a avalanche atingindo um herói aliado que estivesse no Toss.
*Fixado um pequeno bug na interação de algumas unidades com itens.
*Fixado um pequeno bug na codificação do Toss
*Fixado um bug muito pequeno com o calcúlo do angulo do BackStab.
*Colocado um limite prático para prevenir o uso excessivo do -roll
*Temporariamente desabilitado a opção de clicar para desmontar a Perseverance por causa de algum problema. Você ainda pode usar a galinha ou o Circle of Power para desmontar isso.
* Fixed a minor minimap glitch at taverns area for Scourge Players
* Fixed a visual bug when swapping heroes with Kunkka
* Fixed an area where you could get stuck while using TP Scroll
* Fixed incorrect Gem of Truesight AOE in recent versions
* Fixed -omsc
* Fixed Phase Boots dispelling Curse of the Silent
* Fixed Proudmoore's name/class
* Fixed Razor's Tavern Hotkey
* Fixed Shadow Wave not bouncing the correct number of times
* Fixed some bugs possible when using couriers
* Fixed some minor bugs that could cause units to retain control after the game was over
* Fixed some minor bugs with Illuminate caster units
* Fixed some small inconsistencies between Towers
* Fixed the slow duration on Torrent lasting a little longer than intended
* Fixed Wall of Replica not working on Magic Immune units
* Fixed a few other minor bugs

New French and German translations are nearing completion. Other languages are in the works as well.


#############
## Extra Details ##
#############

Old Blade Mail
==============
Blades of Attack (500)
Chainmail (550)
Recipe (500)
Total: 1550

+15 Damage
+5 Armor
Passive: 20% melee attack damage (calculated before reductions) returned as magical damage

New Blade Mail
===============
Broadsword (1200)
Chainmail (550)
Robe of the Magi (450)
Total: 2200

+22 Damage
+5 Armor
+10 Intelligence
Active: 100% all damage (calculated after reductions) returned as magical damage
Duration: 4 seconds
Cooldown: 15
Manacost 25
Has visual effect to show when it is active

Extra Note: Since people regularly misunderstand how this works, the damage returned is reduced twice, first when you get the damage and then again when you deal it back. For example, a 300 damage nuke gets reduced by 25% because of hero resistance, then it gets dealt back as magical damage, being reduced by another 25% (or whatever magical resistance the enemy has).


Old Basher:
===========
Mithril Hammer (1610)
Gauntlets of Strength (150)
Recipe (1460)
Total: 3220

+30 Damage
+3 Strength
15% Bash (10% ranged) for 1.1 seconds
Cooldown: 0
Stacks Diminishingly

New Basher:
===========
Javelin (1500)
Gauntlets of Strength (150)
Recipe (1450)
Total: 3100

+30 Damage
+3 Strength
25% Bash (10% ranged) for 1.1 seconds
Cooldown: 2 seconds
Does not stack with itself or other bash passives



Old Fiend's Grip
=================
100/175/250 Manacost
40/60/80 Mana and HP cost per second
Lasts 5 seconds

120 Cooldown
100/155/215 DPS

New Fiend's Grip
=================
200/300/400 Manacost
No HP or MP cost per second
Lasts 5 seconds

120 Cooldown
100/155/215 DPS

Transfers 5% of enemies max MP per second to you



Old Shadow Strike:
==================
Decay Damage 10/20/40/50
Initial Damage: 50/70/70/100
Movement Modifier: 50%
Decay Power: 3
Interval: 3
Duration 15

Cast Range: 400
Cooldown: 22
Manacost 90/105/120/135

Venomous Gale:
===============
Releases a Venomous Gale which poisons enemy units it comes in contact with. Units that are hit by it get a slow/dps like his previous shadow strike

AoE: 125
Cast Range/Distance: 800
Cooldown: 22
Manacost 90/105/120/135



Old Terror:
===========
Reduces damage and armor of units in an area around you.

AoE: 700
Cooldown: 15
Duration: 20

Damage Reduction: 5/10/15/20%
Armor Reduction: 2/3/4/5

Wave of Terror:
=============
Releases a wave of terror moving forward that reduces enemy units armor and damage. You have vision over the wave as it moves forward.

Wave Distance: 1400
AoE: 350
Cooldown: 15
Duration: 20

Damage Reduction: 5/10/15/20%
Armor Reduction: 2/3/4/5



Dirge:
=======
Attack Range: 100
Strength: 25 + 2.1
Agility: 10 + 0.8
Intelligence: 27 + 2.8
Movement Speed 310

Cast Point 0.45
Hero Class: Strength


Decay
-------
Dirge saps away the strength of enemy heroes and retains it for a period of time.

Steals 4 Strength from each hero for 21/24/27/30 seconds
Deals 30/60/90/120 Magical Damage

Manacost 70/90/110/130
Cooldown 11/9/7/5
Cast Range 625
AOE: 300

Note: Often missed, note the cooldown


Soul Rip
---------
Redirects the flow of living energy through a target friend or foe, damaging them or healing them depending on how many units are near it. 25 for each unit.
This does not hurt zombies below since they are magic immune.
This can target your tombstone.

Unit Cap: 5/10/15/20
Cooldown: 25/20/15/10
Manacost: 50/75/100/125


Tombstone
----------
Unholy powers summon a cursed tombstone. Zombies will frequently spawn near each enemy unit and attack them. Zombies have a passive that additively slow their target by 7%. Zombies cannot be controlled.

Spawn area: 400/600/800/1000
Frequency: 3
Slow Duration: 2.5 seconds

Zombie Stats:
HP: 30
Armor: 0
Armor Type: Unarmored
Magic Resistance: Immune
Damage: 37-45
Attack Type: Pierce
Attack Speed: 1.6
Movement Speed: 375
Bounty: 5-7

Deathlust: If the target the zombie is attacking is below 100/200/300/400 hit points, it gains 50% movement and attack speed bonus.

Tombstone Duration: 15/20/25/30
Tombstone HP: 150/300/450/600
Tombstone Armor: 10
Tombstone Armor Type: Medium
Tombstone Other Stats: Magic Immune, No regen.
Tombstone Bounty: 70/90/110/130

Cooldown: 60
Cast Range: 250

Manacost: 120/130/140/150



Flesh Golem
------------
Dirge's hatred for all living beings allows him to transform into a monster. While he's transformed he carries a plague that affects nearby enemy units. Strength of the plague depends on how close the enemy is. Amplifies damage enemy units receive and reduces their movement speed (7%). When a plagued unit dies, its essence is transferred back to the Undying.

Cooldown: 90
Duration: 30
Manacost: 100

Plague Aura Damage Amplification: (old plague was 20/25/30%)
at max distance (700): 5/10/15%
at closest distance (150): 20/25/30%
In between is just an even spread between the numbers

Units that die under plague release their energy to you. Creeps heal you for 3% and Heroes for 12% of your Max HP.





Storm Spirit:
==============
Attack Range: 500
Strength: 17 + 1.5
Agility: 22 + 1.8
Intelligence: 23 + 2.6
Movement Speed 295


Static Remnant
-----------------
Raijin creates a remnant of himself containing his essence. The Static Remnant will release its stored energy whenever an enemy units comes near it. Lasts up to 12 seconds.

Damage: 140/180/220/260
Trigger AOE: 210
Damage AOE: 260
Cooldown: 4
Manacost: 70/80/90/100

Takes 1 second to create after cast. This is not channeling, just time delayed.


Electric Vortex
-----------------
Storm focuses his energy to rip open a vortex drawing an enemy to it. This process slows the Storm Spirit down for a brief period.

Pulls 100/150/200/250 units over 1/1.5/2/2.5 seconds.
Your movement is reduced by 50% for 3 seconds.

Cast Range: 300
Manacost: 100
Cooldown: 20


Overload
---------
Storm Spirit becomes overloaded with electrical energy whenever he casts a spell. The charge is released on his next attack as an electrical burst, dealing damage and slowing nearby units.

Slow: 50% as 80% ms Lasts 0.6 seconds (Same stats as old overload)
Bonus damage: 30/45/60/75
AOE: 275


Ball Lightning
---------------
Storm Spirit becomes enveloped with energy, losing his physical form, and travels until he depletes his mana or chooses to stop. While in this form, he deals damage to nearby units based on how far his electrical form has traversed. Damage, speed and area of effect improves per level.

Stops traveling whenever you run out of mana. Deals damage in a small area around you based on distance traveled.

Damage: 8/12/16 per 100 units traveled
Manacost: (15 + 7% of total manabase) + mana based on distance traveled (10+1% per 100 units)
Cast Range: Global
Cooldown: 0

Travel speed and damage AoE improves per level.
You can cast spells like Static Remnant during your roll if you are quick enough.
Specific interactions with spells/projectiles follow the same rules as Waveform does.




Replay Data Specs:
==================
- "Ban",playerid,heroid: is sent for each time a hero is banned in cm/xl
- "id" packets are sent after the mode phase (supports -sp)
- "GameStart",1: synced to time 0 ingame (creep spawn time)
- "9" packets are now sent each time a hero is picked



Switch:
========
If someone wants to switch player slots with an enemy player or leaver, he
types -switch . If he types -switch without the slot it lists the possible numbers that can be used. After a player uses this command, no one else can attempt a switch for 60 seconds, to prevent confusion. All players are then presented with a command to enter to accept, something like "-switch accept" or "-ok". If 100% of all player agree , then you take the slot of the player you swapped with and both heroes swap positions. Players have until the 60 seconds are over to accept the offer.





I hope everyone enjoys this update. Please give me feedback. Have Fun!

-- IceFrog


Download da versão nova : www.getdota.com

Em breve tradução!!